Wachtlijst
Vanaf 04-02-2021 hanteer ik geen wachtlijst.
Dit betekent dat ik cliënten aanneem op basis van de ruimte die ik op dat moment heb.
Mocht ik op het moment van aanmelding geen plaats hebben adviseer ik u contact op te nemen met de huisarts of met de zorgverzekeraar voor andere mogelijkheden.
Er is geen verschil tussen de aanmeldings- en de behandelwachttijd. Ook worden er geen wachttijden voor bepaalde hoofddiagnosegroepen gehanteerd.
Voor sommige zorgverzekeraars geldt een plafond waardoor niet alle verzekerden in behandeling genomen kunnen worden. Dit wordt indien nodig bij aanmelding vermeld.
.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen, zie NZa).
Neemt u gerust contact met mij op als u vragen heeft!
Leertherapie:
Bij de NVP sta ik als leertherapeut geregistreerd en een ieder die op zoek is naar een leertherapietraject
is welkom.
Kwaliteitsstatuut GGZ
Het kwaliteitsstatuut is op aanvraag van de cliënt ter inzage beschikbaar binnen de praktijk. Het biedt cliënten en andere belanghebbenden meer inzicht in de organisatie van de zorg en hoe de praktijk de gepaste zorg levert.
Privacybeleid
De praktijk voor psychotherapie Suijker gaat zorgvuldig met al uw persoonlijke gegevens om. Daarbij worden intake en ontslagrapportages alleen verstuurd naar derden mits u daar persoonlijk toestemming voor geeft.
Dit betreft meestal uw huisarts maar eventueel uw bedrijfsarts of een volgende behandelaar indien hier om gevraagd wordt. Zonder uw mondelinge of schriftelijke goedkeuring zal dit niet gebeuren.
Volgens de wet zullen uw dossiergegevens 15 jaar veilig en afgesloten worden bewaard na het afsluiten van de behandeling.
De persoonlijke- en dossiergegevens worden digitaal opgeslagen binnen een beveiligde omgeving. Deze praktijk maakt gebruik van Intramed-online.
Indien van toepassing zal er via een beveiligde omgeving in Vecozo worden gedeclareerd. Indien mensen zelf betalen ontvangen ze rechtstreeks van de behandelaar een nota. Zowel Intramed-online als Vecozo werken volgens wettelijke bepalingen (AVG) die er bestaan rondom privacy.
U heeft als betrokkene recht op inzage in het dossier, recht op bezwaar, recht op beperking van verwerking. Ook bestaat er recht op kennisgeving.
Tot slot worden er geen persoonlijke zaken gedeeld via de mail. Inhoudelijk mailcontact kan wel plaats vinden binnen een beveiligde omgeving namelijk via Zivver waarvoor u een inlogcode van zult ontvangen.
Visitatie
De praktijk wordt om de vijf jaar gevisiteerd door een speciaal opgeleid team van visiteurs vanuit de LVVP om de kwaliteit van de praktijk en de behandelingen te waarborgen. Deze praktijk is in 2014 voor het laatst gevisiteerd en goed gekeurd bevonden. Daarnaast wordt er structureel deelgenomen aan intervisie groepen.
Klachtenbeleid
Klachten geven vaak een kwaliteitsimpuls en zijn altijd de moeite van het bespreken waard. Alleen dan kan in overleg gekeken worden naar een goede oplossing van de klacht.
Lost een gesprek niets op en wilt u een klacht indienen dan kunt u terecht bij de klachtencommissie van de LVVP (Landelijke Vereniging voor vrijgevestigd psychotherapeuten en psychologen).
Deze is bereikbaar per mail via LVVP@klachtencompany.nl,
per telefoon via (088) 234 16 06 of per aangetekende post via postbus 3106, 2601 DC Delft.
Bij voorkeur sturen patiënten die een klacht hebben het klachtenformulier per mail aan Klacht&Company.